top of page
Ryttarhotellet01.jpeg

Ett bekvämt boende för Ryttare och Besökare

Ryttarhotellet erbjuder ett bekvämt boende mitt på Grevagården, i en avkopplande miljö men nära till ridbanor och gäststallar, perfekt för ryttare och besökare vid Grevagården. Med sin enkla men funktionella standard ger vårt hotell en perfekt bas, under både tävlingar och träningar med din häst, här på Grevagården. 

Ryttarhotellet har 21 rum, alla på en enda våning vilket ger en enkel åtkomst. Mer information om våra rum finner du i vårt bokningssystem som länkas längre ner på denna sida. För extra komfort finns ett gemensamt allrum med soffgrupp, TV, tidningar, böcker och sällskapsspel – ett perfekt ställe att koppla av på mellan aktiviteter. Pentryt är utrustat med kylskåp, kaffekokare, vattenkokare, mikrovågsugn och diskbänk, vilket gör det möjligt att förvara och laga enklare måltider.

 

Frukost ingår alltid i ditt boende. Under evenemangstider serveras en välsmakande buffé mellan kl. 07:00-09:00 i Grevagårdens Restaurang. När det inte pågår några större evenemang och gästantalet är lågt, kan du istället hitta frukostpåsar i kylskåpet i Ryttarhotellets pentry. Sänglinne och handdukar inte ingår i priset, dessa kan hyras om inte gästen vill ta med sina egna.

Före avresa ska rummet städas av gästen, vilket innebär:

Slänga sopor, vädra, skaka täcken och kuddar, samt sopa av eller dammsuga golvet.

 

Vi vill också uppmärksamma att vi är ett rök- och husdjursfritt boende för att ge våra gäster en lugn och behaglig vistelse.

 

Varmt välkommen till Ryttarhotellet – ett smidigt och bekvämt boende för ryttare och besökare!

Nyhet! Boka rum Online

Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vår service, och denna gång har vi investerat i ett nytt bokningssystem för att göra det enklare för våra gäster att boka rum. Vi hoppas att detta system kommer att bidra till ökad självständighet för er som gäster och ge en smidigare upplevelse.

 

Även om vi är övertygade om att det här är ett steg i rätt riktning, är vi medvetna om att det kan behövas justeringar och löpande förbättringar för att optimera både er och vår egen upplevelse av systemet. Vi strävar alltid efter att göra det bättre och vi värdesätter er feedback.
 

Bokningssystemet finns tillgängligt via knappen nedan. På denna sida finner nu även en guide för bokning samt en Q&A för frågor vi tror kan uppstå. Tveka inte att höra av er om ni har några frågor eller synpunkter!
 

​Steg-för-steg guide för att boka rum

  1. Välj datum: Ange de datum du önskar boka (minst 2 nätter).

  2. Antal gäster: Ange hur många personer som ska bo i samma rum. (Vi har rum för max 3 personer, men i vissa rum går det att lägga till en extrasäng för upp till 4 personer.)

  3. Tillgängliga rum: Du får nu upp en lista med de rum som finns lediga för dina valda datum.

  4. Boka rum:

    • 4.1 Direktbokning: Välj "Köp direkt" för att gå direkt till kassan för ditt valda rum. Här kan du även välja att lägga till sänglinne och handdukar. Tänk på att välja ett set per bädd, så om du bokar ett trebäddsrum och vill ha linne till alla bäddar behöver du välja tre set.

    • 4.2 Fler rum: Om du vill boka fler rum på samma datum, välj "Boka" på det önskade rummet. Rummet läggs då till i din varukorg, och du kan fortsätta välja fler rum. När alla önskade rum är i varukorgen, trycker du på "Fortsätt" för att gå vidare till kassan. Kom ihåg att välja till sänglinnen och handdukar om du inte tar med egna.

  5. Bokningsvillkor: Läs igenom våra bokningsvillkor och bocka i rutan som intygar att du accepterar dessa. Accepterar du inte våra bokningsvillkor är det inte möjligt att boka rum hos oss.​

  6. Betalning: Vi tar emot kortbetalningar, så ha ditt bankkort och ditt bank-id redo.

  7. Bokningsbekräftelse: När din bokning har registrerats i vårt system får du en bokningsbekräftelse till den mailadress du angivit.​

Observera: Du kan inte genomföra bokningar med olika datum samtidigt, men du kan boka flera rum för samma datum i en och samma bokning.​​

Frågor och Svar (Q&A)

* Vilken betalningsmetod gäller i bokningssystemet? - Enbart kortbetalningar.  ​* Jag bokade ett rum innan bokningssystemet fanns, är min bokning kvar? - Ja. Bokningar som gjorts före 2025 har lagts in manuellt i bokningssystemet. Du som bokat före bokningssystemet behöver därför inte göra någonting, men vi kommer kontakta dig om din betalning. * Jag vill bara boka en natt, men det är inte möjligt i systemet. Hur gör jag? - Det stämmer. Vi prioriterar gäster som vill stanna hos oss längre än en natt. Däremot kan vi erbjuda dig rum i mån av plats, detta vet vi 1-2 veckor innan. Så skicka ett mail till oss så kontaktar vi dig om möjligheten dyker upp.  ​​* Det går inte att boka något rum alls den helg jag ska tävla på Grevagården. Är det verkligen fullbokat? - Det kan finnas flera förklaringar: 1. Det kan vara fullbokat. 2. Arrangören kan ha hyrt hela Ryttarhotellet av oss till sina egna funktionärer och därav är det fullbokat. 3. Arrangören har hyrt hela hotellet av oss för att själva hyra ut rum. I detta fall bör du läsa igenom tävlingens proposition där du kan finna mer information, eller kontakta arrangören. * Jag vill boka rum måndag till onsdag, men det verkar inte fungera? - Det stämmer. Vi har stängt Ryttarhotellet måndagar och tisdagar, under dessa dagar pågår städning och underhållsarbete.

Bokningsvillkor och Avbokning

Våra Bokningsvillkor finns att läsa i vårt bokningssystem, faktum är att de behöver godkännas av våra gäster för att bokningen ska vara möjlig att genomföra. Om du är intresserad av att läsa dem kan du göra det via pdf:en nedan. 

Behöver du avboka din vistelse hos oss så skall du avboka senast 7 dagar före ankomstdagen för att få hela avgiften återbetald. Avbokar du senare än 7 dagar före ankomst har du inte rätt till återbetalning, däremot garanterar vi att avgiften återbetalas ifall vi får uthyrt rummet till någon annan.

 

Du avbokar via mail till ryttarhotellet@grevagarden.se.

bottom of page